tisdag 18 juni 2013

Helgen 14 till 16 juni

På fredagkvällen kom våra goda vänner Bernt och Annette från Oxelösund till oss. Det skulle bli traditionell "spelhåla" och god mat innan de skulle bila till sin traditionella sommarferie i södra Frankrike.
Bernt och jag träffades när vi båda 2004 och några år framåt undervisade i matematik på Stensund. Vi fann varandra direkt. Det var från början intresset för matematik som förenade oss.


Bernt & Annette
Vi äter grillat


Vi spelar Femton turer
På lördagen kom Mårten till oss. Han och Marita avslutade målningsarbetet på vår sträcka på Sörmlandsleden medan jag åkte till Jonny i Tystberga och fick hjälp med en dator. En kortslutning i en USB-port hade "knäckt" nätaggregatet. Jonny hade en sådan i reserv hemma vilken han monterade in. TACK!


Förmiddagskaffe med Mårten


Marita rustar en kajak


Norsk-spirean blommar som bäst
På lördagen kom Sverker och Eila  från Strängnäs till oss. Sverker och jag var lärarkollegor på Stensund på 90-talet.
Vi har rest med dem; en bilresa genom norra Tyskland samt en flygresa till London.
Vi har årliga "surströmmingsorgier" - nu tog jag i - då tillsammans med Lennart och Sylvia från Trosa.


Vi äter grillat igen


Vi spelar 15 turer igen
På söndagkvällen skjutsade Marita mig till tåget. Jag skulle upp till Oscars familj i Nåntuna i Uppsala och vara med pojkarna fram till midsommar  medan Oscar och Annika arbetade.

Jonas ringde mig och berättade att han köpt i kajak Leto Explorer 565 Aquarius till Marita och mig.
När vi i höstas var  ute och paddlade i grupp hade jag svårigheter att orka med. Marita föreslog att vi skulle prova en K2:a som är snabbare med två som paddlar. I lördags hittade vi en på Blocket som Jonas kollade på i Kumla under söndagen. Vi slog till!

1 kommentar:

  1. Vilken bra idé med en K2a. Hoppas att den fungerar bra för er.

    SvaraRadera