tisdag 29 oktober 2013

Höstlov med barnbarn

Traditionellt tillbringar några av mina barnbarn höstlovet hos oss. I år är det Pontus och Rasmus från Uppsala och Bastian från Mariestad.


Bastian steker Rösti och Pontus bacon
Under måndagen får vi besök av Jonas från Julita med barnen Ella och Eliot. Vi vandrar då ut i skogen till vindskyddet och eldstaden där Jonas gör upp eld och vid fixar lunch med korv/kyckling och bröd samt marshmallows.
Jag läser Albert Engströms smålandshistoria Ebbarpsgölen - jag vet inte hur den gick hem. Jag märker att språket i boken är (väldigt) ålderdomligt.


Bastian sågar av grenen
Balansövningar - igen!


Grillning
Kycklingen delas



Ella äter korv med bröd


Eliot gillar grillade marschmallows
 
Här görs krabbelursmet



Farfar häller smetklickar på järnet
Krabbelurer gräddas
 
Övergräddade krabbelurer
Rasmus skär en av sina fyra krabbelurer. Han blev riktigt mätt!


Vad vore livet utan datorspel?

Vi spelar ett ordspel

 
På tisdagen åker vi till Buzis där pojkarna får rusa runt en dryg timme innan vi traditionellt äter på McDonald´s.


Bastian i rutschkanan på Buzis



På McDonald´s
Sedan följde de med till Nicolaikyrkans församlingshem där jag visade filmen "Vandringar på Teneriffa" med efterföljande fika.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar