söndag 24 februari 2019

Begravning och jazzkonsert

Den 8 februari tog jag farväl av Gunnel Gustafsson, min goda vän och kollega sedan 47 år. När jag började jobba på Stensund 1971 fanns både Ebbe och Gunnel där. Jag hade nöjet att arbeta tillsammans med Gunnel med bland annat blomstervandringar och pensionärskurser.
Under den fina begravningsgudstjänsten i Trosa fick vi lyssna till musik som både Gunnel och jag gillade.
Minnesstunden på Stensund samlade många av Gunnels släkt, vänner och arbetskamrater. Jag träffade och pratade minnen  med både tidigare lärarkollegor och "gamla" elever, som ännu var unga.
Utsikt från den vackra matsalen mot det nu isbelagda havet där Gunnel och Ebbe åkte långfärdsskridsko på vintern och seglade med sin Amika på sommaren.



Eva, Vavva och Per berättar om sina minnen av Gunnel

Kulturkafét på Nyköpings folkhögskola bjöd i torsdags på gladjazz av lite speciellt slag. Det var kultbandet Som Waits från Norrköping som spelade i sann Tom Waits anda. 
Den sortens musik  hade jag ej hört till tidigare. Kolla på Google vem Tom Waits var!
Jag gissar att det är Lars-Olof "Fiffe" Ohlsson som spelar saxofon, synt och sjunger i megafon.
Det är definitivt han som sätter "färg" på bandet.


En musikvideosnutt:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar