söndag 16 februari 2014

Hos Jesper och barnen i Rottne

I måndags morse den 10 februari tog jag tåget till Växjö. Det var jättesmidigt och trots 2 byten tog tågresan drygt 3 timmar och sedan 45 minuter med buss. Totaltid samma som för bil, men bekvämare och billigare.
Inget av barnen var i skolan eller på dagis på måndagen på grund av bland annat vinterkräksjukan men under veckan kryade dom på sig.
Jesper och jag turades om med vardagssysslorna, men hade också tid för barnen, OS på TV, hundrastning samt samtal om väsentligheter.

Måns tränar på multiplikation


Saga dansar när Jesper spelar en fin melodi


Saga klappar Molle


3-bente Måns
 
Ebba i badet


Ebba fixar sin egen godnattsaga


Morfar läser "Varulven" för Måns
Carolinas grav
På fredagen åkte jag hem, men då strulade SJ, så jag missade anslutningen i Norrköping och fick vänta en timme på nästa tåg.
Det blev en bra vecka i Rottne med många fina stunder med Jesper och barnen. Jag ser nu fram emot skidresan till Sälen tillsammans.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar