torsdag 22 maj 2014

I Rottne

Förra veckan var jag hos Jesper och barnen i Rottne. Jag tog tåget till Växjö och buss sista biten. Det gick jättebra.
Barnen hade varit sjuka de senaste dagarna så de var hemma på måndagen. Sedan var det full fart. Jesper hämtade Molle så sedan gick jag geocachingpromenader med honom. Jag besökte naturligtvis Carolinas grav.

Ebba välkomnar mig på detta sättet


Måns gillar siffror och matte
Här börjar bloggerprogrammet att krångla. Jag kan ej förstora bild, lägga bildtext eller ta bort bild.
Jag kompletterar när det fungerar. 
Jag har nu bytt webläsare från Explorer till Google Chrome!


Saga gillar att gunga
Måns lägger tillbaka en geocache i hålet i björken
På torsdagen var det Förskolans dag med parad från lekskolan till Centrum, där det bjöds på sång och musik. Mycket folk! Fika i gröngräset vid lekskolan.

Ebba är plakatbärare
Full fart på studsmattan

På fredagen var Ebba hos Anneli för att rida. Carolina hade ju hand om och red Annelis häst Happy.
När Ebba och Måns hämtats vid respektive skola hade vi picnic vid Carolinas grav.


Jag blev skjutsad till tågstationen i Växjö. Tåget var försenat - men det gjorde inget - för tåget från Malmö var också försenat till Alvesta. Först efter 33 minuter gick det därifrån. Tågpersonalen hade fullt upp med att informera passagerna om ändrade tider för folk som skulle byta i Nässjö, Linköping och Norrköping. Jag kom till Nyköping 5 kvart försenad. Marita hämtade vid stationen. Precis som förra gången var det SJ-tåget till Stockholm som strulade. Konduktören talade om att jag kunde söka ersättningen hos den s k Restidsgarantin, vilket jag gjort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar