söndag 20 september 2015

Återträff efter 40 år

Jag hade tackat ja till en inbjudan att komma till L2-s träff i lördags.
Det var inte lätt känna igen mina elever som gick ut den 2-åriga Fritids-/Ledarlinjen på Stensund 1975.
Först kände jag bara igen 2 av de 7 eleverna som hade möjlighet att komma. Efter mycket prat - minns du det? och minns du det? så började jag känna igen dem. Men så gamla de blivit!
Efter lunch på en mysig restaurang i Trosa åkte vi ut till Stensund där vi började med att titta på inskannade diabilder (från deras skoltid), som visades på filmduk.
Sedan var det dags för rundvandring då jag och min kollega Pålle visade och berättade om vad som hänt på Stensund efter deras studietid.

Vi äter en god lunch på Antons krog, som på 70-talet hette Mamsell Trosa
Utsikten över skärgården är alltid lika magnifik
På Slottstrappan
På väg ned till sjön
Det nyrenoverad lejonet som vaktar Slottet
En bamsig bålgeting
Badplatsen och hamnen
Den nyanlagda marinan
Här serverar Lydia bryggkaffe
Var och en berättar (kortfattat) om sitt liv efter Stensundstiden
Vi vandrar tillbaka upp till parkeringen vid Slottet, varefter träffen fortsätter hemma hos Mickan.
Jag vill tacka er alla för att jag fick komma med - och tack för maten.  Det var MYCKET trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar