torsdag 1 juni 2023

Sörmlandsleden 50 år den 27 maj. Del 1

Sörmlandsledens 50-års jubileum skulle firas på Ånhammars säteri lördagen den 27 maj 2023. På kvällen var vi bjudna på jubileumsmiddag på Solbacka. Marita och jag åkte dit redan på fredagen. Vi parkerade nära Brotorp. Marita började vandra på etapp 19 med packning som förberedelse för sin vandring i italienska bergen vid Cinque Terre i Italien. Samtidigt cyklade jag på småvägar i samma område. Nära Lövsjön går leden och vägen ihop en bit och där träffades vi. 

Nästa träffpunkt var vindskyddet vid Ösjön.
Här har Marita just kollat att det var 'svårbadat'.

        Vi hade inte fika med utan njöt i stället av naturen vid vindskyddet.                                                Nästa mötesplats var Bågberget.





Marita fortsatte sedan vandringen i riktning mot Henaredalen, men vände efter någon kilometer tillbaka till husbilen. Hon gick 13 km med 9 kg i ryggsäcken. Kolla kartan på nästa inlägg!

Jag hittade småvägar att åka på. Tyvärr bestod vägbanan på flera ställen av löst grovt grus. När jag bromsade försiktigt í en nedförsbacke grävde framhjulet ned sig så att jag körde omkull. Inga skador fick jag, men omskakad blev jag!

Den här vägbommen var svår att komma förbi.

När vi båda var tillbaka vid husbilen körde vi till Solbacka, där vi fick stå två nätter på deras fotbollsplan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar