måndag 16 juni 2014

Elevåterträff på Stensund

I lördags ordnade Stensunds folkhögskola i Trosa en återträff för elever som slutade på Stensund 1951,-52, -53 eller 54 och 1961, -62, -63 eller -64 och 1971, -72, -73 eller 74. Eftersom jag började som lärare hösten 1971 var jag inbjuden. Det kom närmare 70 personer! Jätteroligt. Några kände jag igen direkt, andra  först sedan jag pratat med dem eller frågat efter namn. Några kände jag inte alls eftersom jag aldrig träffat dem tidigare. Det kramades och skrattades mycket. De som varit klasskamrater hade ju levt ihop i åtminstone ett år och nu pratades direkt "gamla minnen". Stämningen vid lunchen i matsalen var redan från början hög. Rektor Tommy Fogelberg - tidigare elev och lärare - hälsade välkommen och informerade om programmet. Det blev rundvandring på området samt träffar med film- och bildvisning i olika klassrum.
Jag tyckte det var speciellt roligt när några personer - oberoende av varandra - kom till mig och berättade vad jag har betytt för dem senare under livet.
Båtutflykt i skärgården 1972

2 kommentarer:

  1. Hej! 10 st. från min kurs -61-62 var där. Du kanske träffade någon av dom?

    / Birgitta

    SvaraRadera
  2. Vi som gick där 1981-1983 blev aldrig bjudna?!

    SvaraRadera