söndag 15 februari 2015

Hos barnbarn i Rottne

I måndags morse tog jag tåget och åkte till Växjö och sedan buss till Rottne.
Min första uppgift var att hämta barnen  vid skolor och dagis. Under promenaden hem till Tjädervägen ville barnen stanna till vid Carolinas grav.


I tisdags kväll spelade Måns först ishockey i Växjö och sedan såg han och Jesper en hockeymatch mellan hemmalaget Växjö Lakers och Örebro, som vann efter förlängning. Växjö ligger för närvarande på 3:e plats i SHL efter Frölunda och Skellefteå.
På onsdagskvällen tränade Jesper hockey med kompisar i Lenhovda.
Varje dag har jag promenerat med Molle på morgonen och på eftermiddagen när jag hämtade barnen. I övrigt har jag lagat mat, lekt med barnen, kollat på SVT-play samt läst tidskrifter.



Växjö vann på torsdagskvällen sin bortamatch mot Modo efterförlängning och straffar. Glädjen är stor i Växjö!

Efter promenaden med Molle på fredagsmorgonen var det dags att packa för att åka hem. Vi åkte först till Carolinas grav där Jesper placerade nya ĺjus.


Vi fortsatte till Växjö för bilbesiktning varefter Jesper visade sin arbetsplats för mig och Saga. Intressant att se vad han jobbar med - projektering av vägar och trafikplatser.
Vi åt lunch på en thairestaurang innan jag klev på tåget. Efter 3 timmar var jag hemma i Nyköping igen. Vännen Axel hämtade mig vid tåget. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar