tisdag 17 mars 2015

Innehållsrik tisdag

På förmiddagen gjorde jag med några vänner en utflykt - först till Sjösakärrens informationstavla där jag förberedde utläggning av några geocachar och sedan till Fårholmen där jag lade tillbaka cachen, som varit borttagen under vintern, i jättegrytan. Vi fikade i vårsolens sken och såg vårens första vårlök.


Båthamnen vid Horn
Vi gjorde en tur till Magasinet, som Svärta Hembygdsförening disponerar. Där förberedde jag en kommande presentation av geocaching genom att ta ut koordinaterna till några bra platser att lägga cachar på.

På kvällen åkte jag in till stan och gick på en gladjazzkonsert med Dixie Tigers och Anders Linder (känd från t ex "Kapten Zoom" på TV). Vilken härlig musikupplevelse med så professionella och roliga musiker. Anders Linder var suverän på både klarinett och altsaxofon.


Kvällen avslutade jag med att beundra ett alldeles fantastiskt norrsken under bilfärden hem till Sjösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar