måndag 9 mars 2015

Tranorna kom idag och ropade "Nu är våren här!"

Solen skiner idag också. På eftermiddagen hade jag "världspremiär" på mitt bildspel "Blomstervandring i bild" för SPF Rosenkälla i Pelles Lusthus. Över 60 personer var närvarande. Tack vare några finesser i Power Point fick mina blombilder "liv", när jag berättade om blommornas "Liv och leverne".
En vacker blomsterbukett:

Midsommarblomster

Fackelblomster

Humleblomster

Flugblomster
När jag kom hem satt jag på altanen och läste tidningen. Då hörde jag vårens första tranor ropa nerifrån Sjösaviken.  Våren är trots allt på väg - men visst kan det bli bakslag än.
När Marita kom hem gick vi en promenad i skogen. Så gott som all snö har smält bort sedan igår.
Det var tyst och lugnt i skogen och det hann bli nästan mörkt innan vi var tillbaka.

2 kommentarer:

  1. För tredje gången så tycker jag att Du är en konstnär med gåvor som Du delar med Dej av .Kramar

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du tar. /Karolina

    SvaraRadera