söndag 4 oktober 2015

Storhultets naturreservat

Med mitt stavgångsgäng i Sjösa gick vi den 1 oktober en vandring till och i det fina urskogsområdet Storhultet några km från Svärta kyrka och nära gården Klavsätter dit vi åkte bil. Vi passade på att ta några geocachar innan vi fikade sittande på en tall som ramlat omkull. Sedan fortsatte vandringen i reservatet, men när vi hade vänt för att gå tillbaka hade missade vi någon ledmarkering och var helt vilse. Eftersom jag hade fikaplatsen inlagd i GPS-n hittade vi tillbaka!

Här börjar stigen till reservatet
I denna rotvälta låg en geocache. Jag skriver in i loggboken.
Anders undrar vad detta är för något - men jag vet!
 Tack mina vandringsvänner för denna fina promenad!

Utsikt från vårt hus efter solnedgången

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar