torsdag 31 augusti 2017

O&A: Stor musik i litet format

När vi ikväll åkte till Svärta kyrka, som var fullsatt, för att lyssna till säsongens sista Musik i sommarkväll hade jag inte tänkt göra någon blogg, men nu efter konserten kan jag inte låta bli.

För underhållningen svarade det äkta paret Agnes och Olle Lindberg (A&O) från Mariefred. Jag hade hört att de var bra, men jag hade inte trott att de var SÅ BRA! En riktig högtidsstund.

Repertoaren var mycket blandad och det var stora hopp mellan olika musikstilar: opera, folkmusik och jazz. Kompositörer var Bach, Händel, Mozart, CM Bellman, Lasse Gulin, men också Olle Lindberg m fl. Agnes presenterade musikstyckena på ett roligt och mycket personligt sätt.

De spelade fiol, gitarr samt sjöng och visslade! Agnes röst spände mellan låg alt och hög sopran. Olles röst var en väldigt mjuk och melodisk baryton och vilket samspel!


Det var mycket hög klass på allt - fattas bara annat - då de har en gedigen utbildning bakom sig.

Speciellt tyckte jag om Händels känslosamma "Lascia ch'io pianga" ur operan Rinaldo från 1711.

Har ni chans att lyssna på dem - så ta den. Det kommer ni inte att ångra!
Naturligtvis köpte vi deras senaste CD.

Kolla deras hemsida www.aoduo.se 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar