fredag 13 mars 2020

Hurtigruten och Svansjön

I onsdags kväll var det två premiärer på Culturum i Nyköping. 
Jag stod för den ena premiären med mitt föredrag "Världens vackraste sjöresa" om vår resa med Hurtigruten förra året.
Den lokal jag disponerade fylldes av intresserad publik och jag är nöjd med min insats.

Medan jag pratade om Hurtigruten pågick baletten Svansjön en trappa upp. Ryska Nationalbaletten - för första gången i Nyköping - framförde den tidlösa klassikern Svansjön.  'Tack vare den romantiska omgivningen, magnifika koreografin och den oförglömliga sagan om omöjlig kärlek är Svansjön den fulländade klassiska baletten, som har blivit publikhyllad över hela världen.' 
Efter pausen anslöt jag till min plats bredvid Marita på parkett.
Den fina musiken kände jag igen. Baletten med alla duktiga dansare var en verklig stor upplevelse för mig. Handlingen däremot fick jag inget grepp om. 
Ett par videosnuttar:


I torsdags övade jag med mina musikanter på Albert Engström-föreställningen den 11 mars. Då ringde arrangören SPF och meddelade att de måste ställa in. Corona-viruset! Och på fredagen ringer programansvarige och säger att mitt föredrag om Hurtigruten i All Helgona församlingshem blir inställt.
Så var det med det. Nu kan jag slappna av och göra annat i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar