söndag 7 juli 2013

Lördag 6 juli: Härlig paddling

Sedan vi förberett för Maritas första semestervecka på Frisksportarnas Riksläger i Hallsberg gjorde vi en eftermiddagstur med K2-an. Vi startade från Helgö, där vi började med att betala de nya sittbrunnskapellen till Claes. (De som följde med K2-an läckte när vågorna spolade upp över kajaken.)  Vi paddlade en dryg timme på läsidan av Rågö innan vi gick upp på en fin liten ö i ytterskärgården. Vi badade - det var 22 grader i vattnet - trots att "badplatsen" var både stenig, halkig och geggig.
Vi var tillbaka vid 8-tiden och då blev det sen lunch i uterummet.

Marita fräschar upp K2-an


Vi närmar oss ön där vi ska rasta


Marita badar
Göran är startklar för återpaddlingen
Jag hade svårt att somna. Mitt högra knä värkte - trots att jag inte ansträngt det speciellt under dagen - och det höll mig vaken. Samtidigt snurrade tankarna kring min dotter Carolina, vars blogg jag precis hade läst. Hon kämpar ihärdigt mot sin cancer och kan tyvärr inte komma med på Frisksportlägret, där vi övriga i familjen kommer att träffas. Vi hoppas på en fin vecka med bättre väder än de två senaste lägren. Därefter åker vi och hälsar på Carolina, Jesper och barnen Måns, Ebba och lilla Saga (drygt 1 år). Det ser vi fram emot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar