tisdag 2 juli 2013

Måndag 1 juli: Köpfrossa

Idag hade jag mycket ärenden på stan:
1. Få hjälp på Telia-butiken att få igång den nya mobilen: Samsung Galaxy Xcover. Jag hade redan i förra veckan öppnat ett surfabbonnemang för 69 kr/mån. Nu fick jag hjälp att ladda ned några "appar", bl a Geocaching och Navigator.
2. På Claes Ohlsson köpte jag mobilhållare för bilen samt ett praktiskt mobilfodral även med plats med kör- och platskort.
3. Lunch på NK-villan med Björn Sundblad. Han hade med sig de 8 GPS som jag hyrt av honom för Rikslägrets räkning att användas på geocachingaktiviteterna där. Som vanligt god mat.
4. Sedan till Elgiganten där jag köpte Handsfree till mobilen samt en ny rakapparat (rea) - den gamla från 1965 hade jag kastat för ett tag sedan.
5. På hemvägen handlade jag mat samt hämtade ut beställda kajakhållarna att sätta på bilen för den nya K2-an.
Väl hemma monterade jag kajakhållarna så att vi kan lyfta på kajaken inför onsdagens kvällspaddling.

Detta är det första fotot med mobilkameran. Det var dock en del datorarbete bl a med nedladdning av ett speciellt program för att föra över filer från mobilen till datorn.
Man lär sig något nytt varje dag!

2 kommentarer:

  1. Blir lika imponerad varje gång du tar dig an ny teknik, denna gång i firm av en smartphone. Kul!!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera