torsdag 4 juli 2013

Onsdag 3 juli bl a paddling

Idag boule som vanligt. När jag på hemvägen skulle ta mig in med min cykel på Glimmervägen var det aningen trångt pga alla maskiner som höll på med avloppsarbeten. Den s k Kustledningen, som ska transportera avloppsvatten 16 km från nya bostadsområden vid kusten in till reningsverket i Nyköping, bygger en pumpstation vid Glimmervägen (där vi också ska ansluta).



På kvällen deltog vi i Friluftsfrämjande kvällspaddling från Helgö brygga. Där hade den gamla fiskebåten sjunkit.
Vi var 24 personer (flera från andra orter än Nyköping - även två semesterfirare  från USA) som paddlade mot Stendörren i den fina sommarkvällen. På fjärdarna blåste det bra och det var ganska jobbigt för nybörjarna. Det var bra att Marita och jag paddlade vår K2:a - annars hade jag inte orkat med.
Vi kom tillbaka kl 22.30 efter 12 km jättehärlig paddling.


Den sjunkna fiskebåten

Vid Sanda Holme

Vågigt på Dragsfjärden

Rast på vid Stendörren

Huvudledaren Katarina berättar om inlandsisen och landhöjningen - f n 4 mm/år just här


Genom "kanalen" vid Sanda Holme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar